آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

دلم میخواهد هفت شهر عشق عطار را بگردم و
به گفته مولانا: آنچه یافت می نشود، آنم آرزوست
و اینجا را نقش میزنم برای فرزندانم
محمد حسین ۸۷/۱/۱۸
نورا ۹۱/۴/۱۴
علی ۹۵/۶/۲۹

بایگانی
آخرین مطالب

چقدر میشنویم؟

سه شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۱، ۰۷:۱۷ ق.ظ

در جایی شنیدم که امام صادق وقتی با کسی بحث میکردند آنچنان سراپا گوش بودند که طرف فکر میکرد که امام سخن وی را از جان پذیرفته و مغلوبش شده است اما حضرت بعد از پایان بحث با یک جمله طرف مقابل رو مغلوب و مجذوب خودشون می ساخته ... .

واقعا هر کدوم از ما چقدر میشنویم؟ اصلا چه جوری میشنویم؟

وقتی به هلن کلن نابینا و ناشنوا میگن اگر قرار به اختیار باشه بین دیدن و شنیدن کدوم رو انتخاب میکنی ؟ اون شنیدن رو انتخاب میکنه

بحث های فلسفی و مذهبی و فرهنگی و علمی که سواد خودش رو هم میخواد پیشکش...

درون خانواده مون چقدر به همدیگه مجال حرف زدن میدیم

خیلی از ماها متکلم وحده هستیم و تو روابطمون با دیگران فقط حرف میزنیم بدون اینکه گاهی سکوت کنیم...انقدر حرف میزنیم که بعد از یه مدت از درک همدیگه عاجز میشیم چونکه ناخود آگاه فرصت شناخت رو از خودمون گرفته ایم.

 این سکوت و کم حرف زدن هم نتایجی داره که به فرموده مولامون علی (ع) باعث میشه بهتر گوش بدیم و بیشتر تعقل کنیم

خود من پیش ازین تو روابطم با محمد حسین حس میکردم که خیلی دارم حرف میزنم گاهی انقدر امر و نهی هام طولانی میشد که خودمم هم گاهی خسته میشدم

اما مدتیه تصمیم گرفتم بیشتر از اینکه امر و نهی اش کنم تو رفتارهام خوب و بد رو بهش نشون بدم و تازگیها هم شدیدا انتقاد پذیر شدم و هرچند وقت یه بار ازش میخوام که اشتباهاتم رو بهم بگه

اونم تا میتونه برام سخن وری میکنه و از سرتا پای من ایراد های به جا میگیره و منم کلی کیف میکنم چون خوبی بچه ها اینه که انقدر پاک و راستگو هستند که انتقادهاشون هم از سر صداقته.

مثلا چند وقت پیش بهم میگفت وقتی عصبانی میشی سرم داد نزن چون هم سرم درد میگیره وهم منم فریاد زدن رو یاد میگیرم و سر شما و بابا داد میکشمچشمک

 محمد حسین کتاب خوندن و قصه رو خیلی دوست داره منم همیشه وقتی براش کتاب میخونم ازش میخوام که اون خوب به قصه گوش بده و بعدش قصه رو دوباره برام تعریف کنه و به سوالهاییکه از تو قصه ازش میپرسم جواب بده اینجوری خوب شنیدن رو هم تمرین میکنه

پدرش هم شبها موقع خواب براش قصه میگه و چند شبه که رسیده به قصه پیامبران که خیلی برای حسین جذابه

نورا هم خیلی خوب گوش میده خیلی بیشتر از تمام ما...

بعد از کلی گوش دادن هم بهمون افتخار میده و یه لبخندی میزنه و قیافه اش این شکلی میشهچشمک

 پ.ن :برنامه های خوب رو به هم معرفی کنیم...

برنامه دکتر مهرداد خسروی رو سه شنبه ها 8 صبح در برنامه طلوع شبکه 4 از دست ندید

 

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۱/۰۶/۲۱
  • ۴۴۲ نمایش

محمدحسین

نظرات (۸)

ماشالا نورا خانوم با این خنده ی نازش تو ساعت هشت صبح بلند می شی؟ چقدر خوب. من که هنوز بعد از مدت ها که از شیر دادن ها و صبح زود بلند شدن هام می گذره هنوز توی دوران نقاهت به سر می برم. البته چند روز که زود بلند شدم هم زدم شبکه ی پویا تکرار بابالنگ دراز رو دیدم. چون روز قبلش ندیده بودم (چشمک)
پاسخ:
صبح ها آدم بهتر به کارش میرسه بچه دوم هم که بیاد دیگه آدم خواب و استراحت یادش میره
راستی یه چیزی بت بگم فروغ بم نخندیا اصلا حواسم نبود که این عکس مال نوراست فکر کردم کارت پستاله !!!!!!! ماشالا ماشالا ماشالا خیلی نازه خدا حفظش کنه .
میدونی؟! فقط گوش میدیم که طرف مقابل حرفش تموم شه حرف خودمون رو بزنیم! وایییییییییییییییییییییییییی ماشالله به دخملتتتتتتتتت خیلی عکسش بامزه است
پاسخ:
واقعا مرسی عزیزم
  • مینو مینایی
  • مدتها فکر می کردم که خیلی خوب گوش می دم اما وقتی چند بار همسرم گفت تو حرفهای منو نمی شنوی کلی شوکه شدم، الان بیشتر روی خودم حساس شدم
    پاسخ:
    منم کلا حساسم
    سلام . منم طلوع رو میبینم و خیلی صحبتای دکتر خسروی  دلنشینه . ماشالا به نورای نازتون .
    پاسخ:
    سلام...بله خیلی دلنشینه
    سلام. واقعا خوب گوش دادن بزرگترین هنره و خیلی کمک به مامیکنه در شناخت اطرافیانمون وموضوعی که الان برای اونها مهمه ویاحل مشکلی که بامامشورت میکنن و.... روش قصه خوندن وتعریف اون توسط بچه ها رو من وبچه هاباهم انجام میدیم وعرفان بهترازمحمدجواب میده هرچندمیدونم محمدجواب روبلده امامتاسفانه حوصله محمدکمتره.... ماشالله به نورای نازنین وبرادر مهربونش
    خوب گوش دادن واقعا یک هنره ...فردا هشت صبح ان شالله میبینم ...راستی حفظ رو شما شروع نکردید؟ به نظرت زوده؟
    پاسخ:
    حفظ قران؟ چندتا از سوره های کوچیک رو حفظه..مثلا وقتی شیطون میشه بهش میگم قل اعوذ رو بخونه وقتی میخواد صبور باشه والعصر رو میخونه وقتی میخواد کاری کنه که سخته سوره نصر  رو میخونه...اینجوری یادش دادم فکر کنم برای حفظ خیلی زود باشه
  • مامان محمدین
  • بابت این پست بی نهایت ازت متشکرم. اگه ممکنه یه موقع خودت بزنگ بهم. فقط تا قبل از ده صبح ممکنه جوجوهای من خواب باشن
    پاسخ:
    منم چند بار خواستم زنگ بزنم اما هر دفعه یکی از جوجه هام کارم داره:) اما زنگ میزنم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی