آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

دلم میخواهد هفت شهر عشق عطار را بگردم و
به گفته مولانا: آنچه یافت می نشود، آنم آرزوست
و اینجا را نقش میزنم برای فرزندانم
محمد حسین ۸۷/۱/۱۸
نورا ۹۱/۴/۱۴
علی ۹۵/۶/۲۹

بایگانی
آخرین مطالب

تنها به خاطر او

دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۲، ۰۸:۳۹ ق.ظ

مراسمهای عزاداری زیادی را تا به حال با چشمهام دیده ام

در تهران که به وفور... مخصوصا اینکه هر شهر و قریه ای هم یک هیئت مقیم در تهران دارد که میتوانی گزیده ای از رسوماتشان را ببینی

اما در چهار سالی که  تبریز بودم مراسمی را تجربه کردم که به رنگ هیچ کدام از شهر ها نبود

یادم است که  روزهای عزاداری که میرسید پدر یکی از هم اتاقی هایمان خودش رابه  تبریز میرساند و ما را به نقاط مختلف شهر می برد..

در مراسمشان علم و کتل و زنجیر و طبل و سنج نیست، و در دسته هاشان مردها دوش به دوش هم می ایستند و یک دستشان بر دوش دیگری حلقه شده و با دست دیگرشان سینه میزنند و راه میروند

ازین نذری های فراوانی هم که در اغلب شهرها به وفور در هر کوی و برزنی یافت میشود، خبری نیست

حس میکنم مردم این شهر، فقط و فقط به خاطر امام حسین به کوچه ها میروند

پ .ن: این روزها چقدر همه راحت نوای "لبیک یا حسین" را سر میدهند

علی فانی...گرفتار غم های زینب ، سیه پوش قاسم

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۸/۲۰
  • ۴۶۲ نمایش

حرف دل

نظرات (۷)

  • مامان صالح
  • سلام و عرض تسلیت خدا همه مون رو تو خط  امام حسین ثابت قدم کنه.
  • یک جرعه آرامش
  • التماس دعا
    عزاداریها قبول
    راستی درمورد پی نوشت. باید آموزش داد مفاهیم و معانی رو. منم عزاداری از سر شعور رو بیشتر می پسندم ولی یه وقتایی پیرزن بیسوادی که تو یه روستای دوردست لبیک می گه ولی خالصانه می گه - میزان خلوصی که ازش انتظار می ره-  عزاداریش مقبول می افته. می خوام بگم بذار همه عالم بگن لبیک. با هر میزان از ارادت.باور کن یه چیزی هست که اسم امام حسین به زبونشون می یاد.من باور دارم  اگه طلبیده نشیم هیچ وقت حتی  اسم ائمه رو هم نمی تونیم به زبون بیاریم.
    سلام.عزاداری هاتون قبول باشه. کسایی که نذری می دن شرایطی رو فراهم می کنن که بقیه بدون دغدغه به عزاداری شون بپردازن. قبلا ها تو شهر ما خیلی کم غذای نذری پخته می شد. الان خیلی زیاد شده. من فکر می کنم رفتار آدهاست که یه حرکت خوبی رو کم ارزش می کنه.مثلا طمع کردن مثلا ریا  والا نذری دادن فی نفسه خیلی ارزشمنده و دل بزرگی می خواد.در همه حالت ها پناه بر خدا... انشاالله خدا مسلمونا رو به راه راست هدایت کنه.
  • رادمهر و مامان
  • عزا داریهاتون قبول دقیقا همه به خاطر امام حسین به کوچه ها میروند
    قبول باشه . التماس دعا
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی