آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

دلم میخواهد هفت شهر عشق عطار را بگردم و
به گفته مولانا: آنچه یافت می نشود، آنم آرزوست
و اینجا را نقش میزنم برای فرزندانم
محمد حسین ۸۷/۱/۱۸
نورا ۹۱/۴/۱۴
علی ۹۵/۶/۲۹

بایگانی
آخرین مطالب

خواهر من

يكشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۵۳ ق.ظ

نورا چند گاهی است که با جملات قصارش مرا هیجان زده می کند.

میگوید و در چشمانم نگاهی میکند و بعد هم ریز ریز میخندد و میرود دنبال کار و زندگی اش.

آنهم جملاتی که نمی دانم معنی همه شان را می داند یا نه... .

درست مثل خود ما.

جملاتی که در طول روز، در برخورد با دیگران و برای دور و بری هایمان بکار می بریم که خیلی وقتها می تواند بار منفی داشته باشد و خیلی وقتها هم بار مثبت.

خیلی وقتها فکر می کنیم و میگوییم و خیلی وقتها هم فقط میگوییم و بعد هم غصه و پشیمانی که چرا اصلا گفتیم.

به نظرم درست حرف زدن، از آن هنرهای نابی است که خیلی هایمان نیاموخته ایم.

و شاید هم تعقل پیش از سخن گفتن را... .

خیلی ها زبان تندی دارند و خیلی ها آنقدر رک و صریحند که دل آدمی را میزنند.

خیلی ها در حاضر جوابی آنقدر قدرند که حس می کنند همیشه برنده اند و به این خصلتشان گاهی افتخار هم میکنند.

خیلی ها زبان طنز نمکین دارند اما خیلی ها هم زبان طنزی دارند که تلخ است و پر از طعن، آنقدر تلخ که دلت میخواهد هیچ وقت شوخ طبعی طرف مقابلت گل نکند.

این جور آدمها، کم کم در ذهن بقیه آدمها منزوی می شوند.

مادر بزرگی داشتم که همیشه در کودکی ام به من می گفت قبل از اینکه حرفت را بزنی، حتما تک تک حرفهایت را مزه مزه کن، و اگر خوش مزه نبود حتما فراموشش کن.

اما خیلی ها هم هستند که به تعبیر همیشگی خودم، بهارند، حرف که میزنند یک نسیم خنک و دل افزایی می وزد و شش دانگ حواست را جمع میکنی که تک تک جملاتشان را در قلبت بنشانی.

 نورای ما هم این روزها بهاری است .

آنقدر بهاری که با تک تک جملاتش همه مان را غرق مهربانی میکند.

دیروز آمد کنارم نشست و گفت: من خواهرت هستم، خواهر مامان، خواهرت رو دوست داری؟

برای منی که خواهر ندارم این جملات یعنی پرواز... .

پ.ن: نیمه شعبان به آسمان نگاه کردم و قرص ماه زیر ابر کامل بود....حس کردم که چقدرررر کم داریم او را....

سومین  شعبان هم به نیمه رسید و ما سومین شمع را هم برایت روشن کردیم نورا جان.

خداوندا ترا سپاس




  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۳/۱۷
  • ۳۸۵ نمایش

نورا

نظرات (۱۱)

سلام
ان شاءالله این "خواهر نورا" بهاری رو عروس کنین
تولدش هم بسیار مبارک
تولدش مبارک عزیزم.
عجب نگاه جدی داره ...

اینکه بشه حرفها رو مزه مزه کرد و ...یک هنر واقعا خاص هست.
  • مریم دایی جان
  • سلااااااام
    تولدت مبارک نورااااااااااااااا

    این عکسه انگار خواهر نوراست که!!!!!چشششششمک!
  • سیده ای که شفا گرفت
  • دختر داشتن نعمت بزرگی است مخصوصا وقتی از نوع شیرین زبانش هم باشد
    خدا حفظش کند 

    تولدش فرخنده
  • مامان محمدین
  • تولدش با تاخیر مبارک باشه.

    چقدر کپییییییییییی حسین ئه.... وااااااااااااااااای خیلی ها... خیلی

    هنر خوب صحبت کردن و مزه کردن کلمات واقعا خیلی لذت بخشه... کااااااااااااااااش بهش دست می یافتیم همه با هم!
    خدا حفظش کند.تولد سه سالگی نورا جونم مبارک باشه.فدای خواهر مامان بره خاله جوووووونم

    سلام

    تولد نورای عزیز مبارک ...

    ایدین عزیز چقدر خوبه که دوست مهربونی مثل تو دارم ... یه بار باید همت کنم و بیام ببینمت ...

  • راحیل مامان محمد مهدی
  • سلام
    خدا بهش عمر بابرکت بده. تولدش مبارک
    سلام عزیز دلم.وبلاگم رو به خاطر کام تعطیل کردم.دیگه نوشتن تو دنیای مجازی برام جذابیتی نداره.اگه ازش دلخوری داشته باشم با خود کام درد دل می کنم اینطوری خیلی بهتره.خدا رو شکر زندگی بر وفق مراده.ممنونم که به فکرم بودی عزیزم.نگران مدرسه محمد حسین جون هم نباش.کارت عااااالی بود.خیلی از اطرافیانم بچه هاشون غیر انتفاعی و هوشمند بودن ولی نه نمونه قبول شدن نه تیزهوشان.ولی اگه بچه ای خودش پر تلاش باشه همون نمونه و تیز هوشانم مهم نیست و می تونه به مدارج بالای علمی دست پیدا کنه.بعدش هم در وهله اول سلامتی شون مهمه.خدا ان شا الله همه بچه ها رو به پدر و مادراشون ببخشه.چندی پیش همکارم خانوم جنتی تو حین مسافرت یه روزه بچه اشون از شیشه ماشین پرت میشه و سر از بدن جدا و درجا فوت میشه.پنجشنبه ای که گذشت چهلمش بود.همکارم نابود شده.دختر 4 سال و نیمه ای به اسم یگانه
  • الناز(نامی)
  • چه لباس قشنگی

    تولد نورا گلی مبارک

    خدا شما و خواهر کوچولوتونو حفظ کند ان شاالله.

    تولد گل دختری مبارک باشه...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی