آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

دلم میخواهد هفت شهر عشق عطار را بگردم و
به گفته مولانا: آنچه یافت می نشود، آنم آرزوست
و اینجا را نقش میزنم برای فرزندانم
محمد حسین ۸۷/۱/۱۸
نورا ۹۱/۴/۱۴
علی ۹۵/۶/۲۹

بایگانی
آخرین مطالب

شکسته

سه شنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۴ ق.ظ

کتاب که می خواهم بخوانم، کلی در اینترنت جستجو میکنم و نقدها و دیدگاههای مربوطه را می خوانم و اگر که به دلم نشست میروم سراغ کتابخانه.

علت اصلی آن هم کمبود وقت است، وقت اضافه ای ندارم که کتابی را تا انتها بخوانم و بعد هم بفهمم که حیف ازین وقت گرانبها... .

دیروز گوشی ام را برداشتم و برای تمام دوستان اهل کتابم پیامی فرستادم که یک کتاب خیلی خوب به من معرفی کنید؟

همین کار، در گشوده ای شد که یادمان بیفتد که چقدر دلتنگ هم شده ایم اما چقدر هم دور افتاده ایم از هم... .

این راههای ارتباطی جدید، همان قدر که کمیت ارتباط ها را بالا برده است از کیفتش کم کرده است.

در این راههای ارتباطی جدید، صدا و احساس آدمها، ذره ذره گم میشود.

القصه کتابها را دسته بندی کردم و در سایت هم بعد از بررسی موجودیت کتابها، کدهایشان را یادداشت کردم که بروم کتابخانه برای امانت.

درین اوج تابستان و دراین گرمای داغ کویر، آسمان دیروز، چندین ساعت برایمان بارید.

آنقدر خنک و دلپذیر، که مثل یک هندوانه خنک، به دلمان چسبید.

این روزها، تمرین شکسته میکنم.

این روزها حس میکنم ،ترکیب زدن شکسته جزو سخت ترین اما قشنگ ترین کارهای دنیاست.

اما وقتی که ترکیب میزنی و کار تمام میشود، حس میکنی که چلیپا به سماع در می آید و از روی صفحه پرواز میکند.

یکی از چلیپاها را به مادرم نشان دادم و نظرش را خواستم، نظر مادرم این بود که خیلی زیباست اما صد حیف که قابل خواندن نیست، به استاد گلشنی که انتقال دادم نظر جالبی داشتند.

استاد گفتند که ممکن است روزگاری برسد که هنر بافتنی و ... را دردست کسی نبینی و فقط در انحصار یک عده خیلی خاص باشد و بچه های آن دوره شاید از دیدن میل بافتنی اصلا تعجب کنند.

ایشان گفتند روزگاری بود که خط شکسته، خط روزمره ایرانی ها بود و حالا امروزی آمده که ما از خواندن آن هم ناتوانیم.


هر کس توانست بخواند متن شعر را برایم بفرستد.

پ.ن: اینجا و اینجا را بخوانید.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۴/۳۰
  • ۱۰۳۸ نمایش

حکایت زندگی

نظرات (۹)

سلام سلام
.
روزی که کلک تقدیر در پنجه ی قضا بود
بر لوح آفرینش غم سرنوشت ما بود
.
روزی که می‌گرفتند پیمان ز نسل آدم
عشق از میان ذرات در جستجوی ما بود.
.
اعتراف می کنم خواندنش برایم سخت بود. بویژه همان کلمه نخست - روزی -
و
در ادامه فرمایش استاد گلشنی، روزگاری هم زبان علمی ما زبان عربی بود و دانشمندان باهوش و نخبه ما همگی به این زبان مسلط بودند منتهی الان...
پاسخ:
دم شما گرم...ممنون
معرفی کتاب خوب خیلی خوبه .
میگم فروغ جان این راههای ارتباطی  جدید زیاد هم بد نیستنا من به غیر از اینستاگرام زیاد ازشون استفاده نمی کنم ولی همون یه ذره هم کلی به دردم خورده :)

.
در مورد خط شکسته هر وقت همسرم شکسته می نویسه به شوخی بهش میگم خوش خط بنویس بتونم بخونم ولی سخن استاد گلشنی درسته اگه سندهای قدیمی رو نگاه کنیم همه خوش خط بودن و چقدر با الان ما تغییر کرده.

پاسخ:
آره بد نیست ضمن اینکه خود من هم بهره میبرم اما اینستا رو پاک کردم بعد از یه مدت.....
همسر شما هم پس شکسته نویسن...حتما یاد بگیر
  • مامان محمدین
  • یک سری کلمات رو تونستم بخونم. بعد سرچ کردم به بیت اول رسیدم...

    قشنگ بود. هم شعرش هم خطش


    تقدیم به همه دوستداران شعر و هنر:

    سرخوش زسبـوی غم پنهــانی خویشم
    چون زلف تو سرگرم پریشانی خویشم

    در بزم وصال تو نگـویـم زکم و بیـش
    چون آینه خو کرده به حیرانی خویشم

    لـب بـاز نکـردم به خروشـی و فغـانی
    مـن محـرم راز دل طـوفــانـی خویشم

    یک چند پشیمان شدم از رندی و مستی
    عمری است پشیمان زپشیمانی خویشم

    از شوق شکرخند لبـش جان نسپـردم
    شرمنـده جانـان ز گران جانـی خویشم

    بشکسته ‌تر ازخویش ندیدم به همه عمر
    افسرده دل از خویشم و زندانی خویشم

    هر چند « امین » ، بستۀ دنیا نیـم اما
    دلـبـسـتـۀ یــاران خــراسـانـی خویشم

    پاسخ:
    ممنون

    سلام دوست جونم (:

    ممنون که منم جزو دوستان اهل کتابت بودم (:

    و آفرین به این همه هنر ... شعر را با زحمت خوندم ولی تونستم ... خیلی هم قشنگه ...

    روزی که کلک تقدیر در پنجه ی قضا بود
    بر لوح آفرینش غم سرنوشت ما بود
    .
    روزی که می‌گرفتند پیمان ز نسل آدم
    عشق از میان ذرات در جستجوی ما بود.

    کاش مشخص می کردید چه مدل کتابی مد نظر دارید شاید دوستان مجازی هم کمکی میکردند!

    چه جالب (میل بافتنی و خط)
    پاسخ:
    مرسی سمانه جان، حتما برام بنویس
    من همیشه فکر می کنم اونهایی که خط و خوشنویسی کار می کنند -در دنیای امروز- روحیه ای خاص دارند
    پاسخ:
    چه جالب
    معرکه است ...
    خط زیبات معرکه است فروغ جان ....
  • مریم دایی جان
  • چقد قشنگ....
    به به
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی