آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

دلم میخواهد هفت شهر عشق عطار را بگردم و
به گفته مولانا: آنچه یافت می نشود، آنم آرزوست
و اینجا را نقش میزنم برای فرزندانم
محمد حسین ۸۷/۱/۱۸
نورا ۹۱/۴/۱۴
علی ۹۵/۶/۲۹

بایگانی
آخرین مطالب

پدر

جمعه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۴، ۰۶:۳۶ ق.ظ

میخواستم تا سال جدید ننویسم...

اما همین دم سحر بود که خوابش را دیدم...خواب یک آلبوم پر از عکس که به دستم رسیده بود و پر از عکسهای او بود ومن تمام عکسهایش را با ولع نگاه میکردم.

تعداد عکسهای من از پدرم به انگشتهای دست هم نمیرسد اما این آلبوم غوغایی بود برای خودش... .

همان چند تا عکسی هم که دارم یک چهره شاد و پر از لبخند است.

البته معلوم است که یک جوان، که بیست و نه سالگی میشود نقطه پایان دنیایی اش، در اوج روزهای شاد زندگیست، خیلی ها به نخبه بودنش می نازیدند و اینکه یک مهندس راه و ساختمان کاربلد بود با یک هوش سرشار و شاید با همین لبخندها وشوخ طبعی ها و نجابتش بود که دل مادرم را در همان راهروهای دانشگاه تهران ربود.

پدرم در شناسنامه حسین بود و در خانه و اقوام، علی، اما مادرم حسین صدایش میزد.حس میکنم انقدر خوب بود که سهمش از اسم هم بیشتر از یک خوب بود.

داشتم در خواب آلبوم را ورق میزدم و به قربان صورت نازنیش میرفتم که با صدای همسرم که میگفت فروغ وقته نمازه، بیدار شدم.

نمیدانم حکمت اینکه این آخر سالی که به خوابم آمده ای چه بود؟

خیلی جاها حضور تو را کم داشته ام...تویی که هیچ وقت ندیدمت.

اما خیلی جاها هم دل گرمم کرده ای، در مهمترین لحظه های زندگی ام به خوابم آمده ای و از همان لبخندهای قشنگ در عکسهایت تحویلم داده ای و آرامم کرده ای.

همین پنجشنبه آخر سال که همه به زیارت اهل قبور میروند من نشستم و در خاطرم با تو حرف زدم، گفتم که خیلی از بهشت زهرا دورم، گفتم که مرا ببخش، گفتم که خیلی وقتها به نیت زیارت تو به باغ رضوان میروم

و  تو هم کم نگذاشتی و به چند ساعت نکشیده به خوابم آمدی و باز هم لبخند.

چقدر خوب است که من با همین حضور کم رنگ تو نفس میکشم.

عیدت مبارک.


  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۱۲/۲۸
  • ۵۰۴ نمایش

نظرات (۵)

سلام ایدین جونم
خدا رحمت کنه پدر مهربونت رو ... روحشون شاد ... مطمئنا خیلی خوشحالند که دختری مثل تو دارند ... به خوابت اومدند که دلت شاد باشه برای سال جدید ... دنیا همینجوریاست ... خیلی از بچه ها بودند و هستند که زود سایه پدر از سرشون رفته ولی همیشه خدایی هست که هواشون رو داره و پدرشون هم حتما از دور نگران و مواظبشون هست ... خدا مادر و همسر و بچه های گلت رو حفظ کنه ... انشالله سال خوبی داشته باشید ... پر از شادی و سلامتی ...
سلام. خدا رحمتشون کنه. و خدا خیر بده به مادرِ سخت کوش و صبورِ شما.

"باشد که پدر ِ معنوی همه ما بیایند"
  • سیده ای که شفا گرفت
  • خدا غریق زحمتشان کند

    سال نو مبارک
    همنشین بهترین های عالم باشند ان شا الله

    چه خوب که اینهمه برات حضور دارن .خوشحالم
    خدا رحمتشون کنه .
    این عکسای قدیمی انگار روح داره ،باهات حرف می زنن.

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی