آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

دلم میخواهد هفت شهر عشق عطار را بگردم و
به گفته مولانا: آنچه یافت می نشود، آنم آرزوست
و اینجا را نقش میزنم برای فرزندانم
محمد حسین ۸۷/۱/۱۸
نورا ۹۱/۴/۱۴
علی ۹۵/۶/۲۹

بایگانی
آخرین مطالب

سال نو

شنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۵۰ ب.ظ

سال نو را تحویل گرفتیم.

در حالی که نورا داشت برای خاموش کردن شمعهای فروزان لحظه شماری میکرد و حسین هم کیف پول در دست منتظر عیدی بود.

آن لحظه ای که سال نو میشود حس میکنم خدا دارد بهمان لبخند میزند و میگوید این هم یک فرصت دیگر...

با این سال جدید چه میکنی؟

و من خدا را بابت تمام این فرصتها شاکرم.

بعضی از سالها در زندگی هرکسی نقطه عطف است، شاید امسال هم برای من یکی از آن سالها باشد بلطف خودش، سالی پر از تغییر و تحول و رشد و بالندگی.

تعطیلات هم به خیر گذشت، هیچ وقت سفرهای نوروزی را دوست ندارم یک عاملش جاده های شلوغ و بی نظم و پر ترافیک بودن جاهای دیدنی است و دیگری هم از دست دادن توفیق دید و بازدید.

برای مایی که هرسال عید مجبور به سفر هستیم، تا توفیق دید و بازدید آنطرف را هم به دست بیاوریم، این جاده ها دلهره آورند اما در همین جاده ها تگرگهای قلمبه و بارانهای وحشی بهاری، دل و جانمان را تازه کرد و بازهم خدا را با بهارش بیشتر حس کردیم.

برخلاف خیلی ها هم که دید و بازدید را کاری کسل کننده و بیهوده میدانند، من کلی مشتاق این دید و بازدیدهای بهاری هستم، حتی اگر مشترکاتم با مهمانها، کم باشد.

از دیدن آدمها و رخت ولباسهای نو شان و لبخندهایشان و مهمان نوازیشان، لذت میبرم.

با اینکه قبل از سال نو، وقت عظیمی صرف کردیم برای خریدن کتاب برای  عیدی دادن به بچه ها، آنهم با همکاری خود حسین، اما بعد از تحویل سال،حسین جان،خیلی جدی به من گفت که قطع به یقین بچه ها، از هیچ عیدی به اندازه اسکناس تا نخورده لذت نمی برند.

خودش هم هر عیدی که میگیرد چشمانش برقی میزند و حساب و کتاب میکند که چقدر به دارایی هایش اضافه شده، و آنقدر این اشتیاقش مشهود است  که نورا هم هر عیدی را  که میگیرد با ذوق و شوق به  حسین می دهد تا او را بیشتر خوشحال کند.

وچقدر خوب است که ما هم با هر روشی که بلد هستیم یکدیگر را خوشحال کنیم.

یکی از برکاتی که این وبلاگ خوانی دوستان درین نه سال برای من داشته این بوده است که از لابلای آنها کلی کار خوب و مفید و خلاقانه  یاد گرفته ام، و تا جایی که توان داشته ام هم، آنها را عملی کرده ام.

یکی ازآن کارهای خوب هم خوشحال کردن دیگران است، هیچ لذتی بالاتر ازین نیست که قسمتی از هزینه زندگی یک کودک بی سرپرست یا بدسرپرست را به عهده بگیریم تا رنج کمتری بکشد و یا هزاران کار دیگر که باب خیر را باز میکند آنهم باب خیری که مستمر و همیشگی است.

یکی از آن کارها هم دریابیدن بیماران است، بیمارانی که با رنج بیماری و گرانی درمان دست و پنجه نرم میکنند.

ما امسال یک راه جدید پیدا کردیم که پیشنهاد خود مدد کار بیمارستان بود.

شماره تلفن بیماران مربوطه را گرفتیم و در ارتباط تلفنی مستقیم با خودشان و گرفتن شماره حساب از آنها، در امر درمانشان، هر چند ناچیز شریک شدیم، کاملا بی واسطه، و بدون دیدار مستقیم.

ما هم میتوانستیم در موقعیت آنها باشیم، بیماری و فقر ، میتواند برای ما هم اتفاق بیفتد.

ما نسبت به یکدیگر مسئولیم.

و الذین فی أموالهم حق معلوم. للسائل و المحروم …

معارج_۲۴
  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۱/۰۷
  • ۳۳۱ نمایش

نظرات (۶)

سلام آیدین جون
عیدت مبارک (: چقدر لذت می برم از خوندن وبلاگ تو ... همیشه متفاوت و پر از آرامش ... انشالله سال خیلی خوبی پیش رو داشته باشی ... انشالله بعد از تعطیلات یه روز ببینمت ...
پاسخ:
سلام
حتما...انشالا

سلام آیدین جان
سال نوت مبارک باشه 

پاسخ:
سلام
برشما هم مبارک
سلام سال نو مبارک و پرا زشادی و آرامش و سلامتی
همیشه یه راه خوب اینجا هست.ممنون
سلام سال نوی شما مبارک انشاالله سال خوبی در انتظارتون باشه
چقدر حسهای مشترک با شما رو توی این نوشته حس کردم مخصوصا درمورد دید و بازدیدها این رسم بی نظیر ایرانی
ما هم همیشه سفر نوروزیمون به رفت آمد بین اصفهان و تهران محدوده ولی من همینم دوست دارم 
انشاالله همیشه شرایط کار خیر براتون مهیا باشه خداقوت... 
پاسخ:
برای همگی مون انشالا
منم سفر نوروزی رو دوست ندارم .من تو اسفند رفتم 
وقتی تو جو دید وبازدید بود برام یک نواخت و کسل کننده شده بود الان که تنهام می بینم چه ساعات لذت بخشی رو گذروندم وقدر ندونستم ...دید مثبتت عالی بود.
منم از وبلاگ شما کلی درس یاد گرفتم 
احسنت به شما ،کار فوق العاده ی انجام دادین ..ماهم یه چیزای انجام می دیم .باعث افتخاره با شما دوست مجازی هستم 

پاسخ:
ممنون سمانه جان
منم از شما خیلی چیزها یاد گرفتم
چقدر خوبه که هممون دوست داریم کار خیر انجام بدیم
خدا خودش همه رو بی نیاز کنه به لطف خودش انشالا
  • سیده ای که شفا گرفت
  • چه ایده خوب و عملی

    مستدام باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی