آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

دلم میخواهد هفت شهر عشق عطار را بگردم و
به گفته مولانا: آنچه یافت می نشود، آنم آرزوست
و اینجا را نقش میزنم برای فرزندانم
محمد حسین ۸۷/۱/۱۸
نورا ۹۱/۴/۱۴
علی ۹۵/۶/۲۹

بایگانی
آخرین مطالب

هرکو نکند فهمی

شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۰۱ ق.ظ

حلب که آزاد شد، به مردمی فکر کردم که حالا به خانه هایشان بر میگردند هرچند خراب و ویران.

و بیاد دختر بارداری افتادم که در ترکیه دیدمش و اهل حلب بود و برای دیدن خانواده اش پرپر میزد.

اینکه داعش در حال فروپاشی است جای بسی خوشحالیست.

و باید بوسید دست تک تک کسانی را که مردانه مقابل آنها ایستادند و ارج گذاشت کسانی را پر پر شدند در این راه.

اما درد اینجاست که اینها تمام نمیشوند.

تا وقتیکه این دنیا هست کج فهم ها هم هستند و با بی رحمی زندگی خیلی ها را حرام میکنند.

تکفیری های مذهبی انگار از همه بدترند.

همانهاییکه از تمام قرآن فقط چند آیه جهادش را خوانده اند و همین چند آیه جهاد که در مقام دفاع هستند را هم رای بر حمله و تجاوز و جنگ کرده اند و دنیا را به گند کشیده اند.

دوستی داشتم که ساکن اروپا است و میگفت مرد عربی را میشناسم که زنش را کتک میزند و میگوید اینجا که نمیتوانم چند زن بگیرم حداقل همین یکی را کتک بزنم تا حکم رسول را اجرا کرده باشم و اجری ببرم.

حس کردم احمق بودن واقعا هیچ خرجی ندارد، کافیست با منفعت طلبی، مغزت را تعطیل کنی و آیه ها را بدون اینکه قبل و بعدش را بخوانی و فهمی کنی تفسیر به رای کنی و در مقام اجرا بربیایی آنهم به روش خودت و دنیا را به گند بکشانی.

به همین راحتی.

خدایا دنیا را از شر احمقها و حماقتها و جهالتهایشان، خلاص کن.

پ.ن:

امام علی علیه السلام از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم روایت کرده است: گروهی از امت من خروج خواهند کرد (و یا از دین خارج خواهند شد)، آنان قرآن می خوانند چنان که خواندن شما در برابر آن چیزی نیست و نماز شما در برابر نماز آنان هیچ است و روزه ی شما در برابر روزه ی آنان ناچیز است. چنان قرآن می خوانند که گویا قرآن برای ایشان است، حال آن که قرآن علیه آنان است. نمازهایشان از استخوان گردن ایشان بالاتر نمی رود. چنان از اسلام می رمند که تیر از چله ی کمان می جهد. ای کاش هواداران و پیروانشان می دانستند پیامبرشان درباره ی ایشان چه گفته است! 



  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۵/۱۲/۱۴
  • ۵۰۶ نمایش

حرف دل

نظرات (۳)


اصلا خدا از آدم های قالبی رام خشکه مذهب یک بعدی بدش می آید.اگر نه چرا فرشته های مطیع و پاکش را که همگی از آغاز خلقت شان یا در حال رکوع اند یا در حال سجود...به پای آدم خطاکار خون ریز می افکند؟!علی چرا چهار هزار خر مقدس حافظ قران و شب زنده دار صاءم الدهر قاءم اللیل را در نهروان به زیر شمشیر مردانه اش می گیرد!
قسمتی از کتاب هبوط....دکتر علی شریعتی
حتی در خود کشورمان و در میان اقوام و آشنایان هم هر چه میکشیم از همین بدفهمی هاست.
گاهی افکار عوضی بدجور و بدفرم همه چیز را نابود میکند. طوری که هزار آدم عاقل نمیتوانند کاری کنند.
پاسخ:
آی گفتی...دقیقا

۹۵ کهنسال واکرش را حرکت میدهد و به سختی خود را به کنار پنجره می رساند...سنش بالا رفته و ترق تورق زانوهایش بلند شده، دیگر نمی تواند خوب راه برود....آرام‌ آرام در حالیکه که نفسش به هن هن افتاده خود را به پنجره می رساند...منتظر ۹۶ جوان و قبراق است ...به فکر فرو میرود به روزهای رفته اش، روزهایی که با خاطرات تلخ ووشیرین که دیگر وجود ندارند...
همیشه همین طور است وقتی به پایان نزدیک می شویم بیشتر عطش زندگی کردن داریم و بیشتر حسرت روزهای رفته را می خوریم . ۹۵ نیز مستثنی نیست حالا که عمرش به روزهای پایانی می رسد حسرت میخورد که کاش قدرش را بیشتر می دانست.
هرکس ۹۵ متفاوتی داشته است .نمی دانم ۹۵ کهنسال تو ،چگونه بود اما آرزو می کنم ۹۶ سالی پر از خاطرات خوش برایت باشد...امیدوارم ۹۶ات خیلی بهتر و شادتر و سلامت تر از ۹۵ ات باشد..
پیشاپیش سال نو مبارک
دوست شما سمانه🌺🌺🌺🌺
پاسخ:
مررررسی
چه قدر خوب بود
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی