آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

دلم میخواهد هفت شهر عشق عطار را بگردم و
به گفته مولانا: آنچه یافت می نشود، آنم آرزوست
و اینجا را نقش میزنم برای فرزندانم
محمد حسین ۸۷/۱/۱۸
نورا ۹۱/۴/۱۴
علی ۹۵/۶/۲۹

بایگانی
آخرین مطالب

تربیت

دوشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۰، ۱۱:۳۰ ق.ظ

در خانه(پدر و مادر): ای بچه پٌرروی فضول، دست نزن ، اینها به تو مربوط نیست

اصلا به تو چه که  میایی سراغ اینها؟

در خانه فامیل:

کودک پدر و مادر، به کودک فامیل : فضول

پدر و مادر: مودب باش، بی تربیت

کودک :به تو چه؟

پدر و مادر: درست حرف بزن ، تو نه، شما فهمیدی؟؟؟ شما....معلوم نیست چرا اینقدر این بچه بی تربیت شده

****

چند ماه پیش رفته بودیم خونه یکی از اقوام، به پسرشون گفتم چقدر بزرگ شدی عزیزم کلاس چندمی؟

حرفم تموم نشده بود که یه مشت حواله ام کرد و گفت به تو چه؟؟

مامانش هم دوید اومد زد تو دهن پسرش و گفت بی ادبِ بی تربیت

پسرش هم زد زیر گریه

****

چند روز پیش هم رفته بودیم خونه یکی دیگه از اقوام،

محمد حسین نشسته بود رو صندلی پلاستیکی کوچیک و داشت میوه میخورد که یک دفعه بچه یکی دیگه از اقوام صندلی رو از زیر پاش کشید

محمدحسین از پشت خورد زمین و گریه کرد

مامان اون بچه هم سراسیمه بچه اش رو بغل کرد و بوسید و گفت عزیزم تو هم دلت میخواست رو این مدل صندلی بشینی؟

****

بچه هامون رو ما تربیت میکنیم ما پدرها و مادرها... زمین و آسمون هیچ نقشی تو تربیت بچه های ما ندارند

گاهی از این همه حماقت تو تربیت بچه هامون، گریه رو فراموش میکنم و به خنده می افتم

 

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۰/۰۶/۰۷
  • ۳۲۴ نمایش

حکایت زندگی

محمدحسین

نظرات (۵)

  • بهار مامان امیر
  • سلام عزیزم..ما والدین همیشه مسئول رفتار بچه هامون هستیم.. شاید برای خود من هم از این اتفاقات افتاده.. بعد تصمیم گرفتم اول خودم و درست کنم بعد پسرمو...
    پاسخ:
    احسنت
  • ریحانه صادقی
  • آی گفتی فروغ جان.منم دلم خونه از این بچه های لوس و بی تربیت.چند روز پیش رفته بودم آرایشگاه.خانم آرایشگر یه پسر بچه 4-5ساله داشت.اونقدر شیطونی و آب بازی کرد و آب پاشید به ما که نگو.دختر خاله اشم اونجا بود اونقدر با این دختر خاله دعوا و بزن بزن کردند و فحش داد پسره که اصلا پشیمون شدم.مارده هم آخرش نهایت کاری که کرد زنگ زد به باباش که بیاد ببردش.مادره حتی از منم خجالت نکشید که پسرش این همه حرفای زشت زد و فحش داد.واقعا ناراحت و متاسف شدم برای اون مادر.آخه همسن من بود.نمیدونم دنبال چیه اند.مادر خوب بودن و تربیت فزرند صالح از هر کاری تو این دنیا مهمتر و بالاتره.من اگه روزی مادر بشم هیچوقت کار بیرون نمی کنم
  • ریحانه صادقی
  • آی گفتی فروغ جان.منم دلم خونه از این بچه های لوس و بی تربیت.چند روز پیش رفته بودم آرایشگاه.خانم آرایشگر یه پسر بچه 4-5ساله داشت.اونقدر شیطونی و آب بازی کرد و آب پاشید به ما که نگو.دختر خاله اشم اونجا بود اونقدر با این دختر خاله دعوا و بزن بزن کردند و فحش داد پسره که اصلا پشیمون شدم.مارده هم آخرش نهایت کاری که کرد زنگ زد به باباش که بیاد ببردش.مادره حتی از منم خجالت نکشید که پسرش این همه حرفای زشت زد و فحش داد.واقعا ناراحت و متاسف شدم برای اون مادر.آخه همسن من بود.نمیدونم دنبال چیه اند.مادر خوب بودن و تربیت فزرند صالح از هر کاری تو این دنیا مهمتر و بالاتره.من اگه روزی مادر بشم هیچوقت کار بیرون نمی کنم
    پاسخ:
    انشالا...تو یکی از بهترین مامانهای دنیا میشی
  • ریحانه صادقی
  • ممنون فروغ جان.با دعای شمای دوستان
    سلام واقعا بعضی پدرومادرها خودشان نیاز به تربیت شدن دارند، از این نمونه ها خیلی دیدم، خدا همه ما را هدایت کند.
    پاسخ:
    انشالا
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی