آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

دلم میخواهد هفت شهر عشق عطار را بگردم و
به گفته مولانا: آنچه یافت می نشود، آنم آرزوست
و اینجا را نقش میزنم برای فرزندانم
محمد حسین ۸۷/۱/۱۸
نورا ۹۱/۴/۱۴
علی ۹۵/۶/۲۹

بایگانی
آخرین مطالب

بهترین کتاب

شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۶ ق.ظ

در ارتباط با نوشته قبلی....

دوست دارم، دوستانی که اینجا را می خوانند، بهترین کتابهایی که به جانشان نشسته است را به ما هم معرفی کنند.....

خودم هم در قسمت نظرات، می نویسم.

ممنون.....

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۵/۰۳
  • ۱۲۵۵ نمایش

کتاب های خواندنی

نظرات (۲۴)

نادر ابراهیمی: کتاب چند جلدی آتش بدون دود
علی شریعتی: ابوذر
مهدی شجاعی:طوفان دیگری در راه است
گلی ترقی:خاطرات پراکنده
سیمین دانشور:جزیره سرگردانی
شعر: قیصر امین پور، فاضل نظری، شفیعی کدکنی، اخوان ثالث، مشیری و....
نهج البلاغه، صحیفه، کشکول شیخ بهایی، قضاوتهای حضرت علی، طوبای محبت و....
در قسمت کتابهای خواندنی وبلاگ هم از کتابهایی که به تازگی میخوانم مینویسم...
سلام سلام
.
صحیفه سجادیه رو خیلی دوست دارم. پیشنهاد می کنم همیشه کنار خود داشته باشیدش
و
شازده حمام  از دکتر محمدحسین پاپلی یزدی (گویا 3 جلد است که من 1 و 2 رو خواندم)
پاسخ:
ممنون
من کتابدارم و غیر از اون کتابخوان هم. یدطولایی در معرفی کتاب به دوست و آشنا دارم. وبلاگ شما رو کمتر از یک هفته است که دنبال میکنم. یکمی زمان بگذره، یکمی بیشتر با سلیقه تون آشنا بشم، حتما منم چند تایی کتاب معرفی میکنم :)
پاسخ:
من بنا ندارم حتما به سلیقه من معرفی کنید
اون کتابهایی روکه از خوندشون لذت بردین رو به ما هم بگین
ممنون
سلام 
کتابهایی که من از خواندنشون خیلی لذت بردم: 
 من زنده ام 
خاطرات ایران، شیوا سجادی
 "ر"، مریم برادران 
بربلندی های مکه و داستانهای بنت الهدی صدر 
سید موسی صدر؛هفت روایت خصوصی حبیبه جعفریان
سید عزیز، حمید داودآبادی
صحیفه سجادیه
صد دقیقه تا بهشت،مجید تولایی 

پاسخ:
مررررررسی
  • خانم اردیبهشتی
  • سلام
    من کتاب های اروین یالوم را خیلی دوست دارم. از همه بیشتر مسئله اسپینوزا. کتاب ورونیکا می خواهد بمیرد کوئیلیو هم دوست داشتم. و البته کتاب شازده کوچولو و آلیس در سرزمین عجایب
    خیلی وقته کتاب غیر روانشناسی نخوندم. این ها را سال های پیش خوندم. 
    ژوزف بالسامو و غرش طوفان الکساندر دوما
    بابالنگ دراز و دشمن عزیز
    سووشون سیمین دانشور
    پاسخ:
    عالیه دوستم ممنون
    سنگی بر گوری
    جلال آل احمد
    پاسخ:
    ممنون

    سلام.

    نوشته اخیر (بهترین کتاب) واقعا جایش خالی بود. انشالله خوانندگان و دوستداران کتاب بطور مداوم برای این نوشته کتاب معرفی کنند.

    بهترین کتابهایی که خوانده ایم زیادند. بعضی هایشان انشالله در فرصتی دیگر.

    1- بهترین رمان خارجی: خوشه های خشم از جان اشتاین بک، البته حتما با ترجمه شاهرخ مسکوب.

    2-یهودیان و حیات اقتصادی مدرن از ورنر سومبارت. نگاهی به سیر تاریخی اخراج و مهاجرت یهودیان در اروپا و امریکا و تاثیرات مستقیم آن در تحولات اقتصادی اروپا و آمریکا داره.

    3-گذرگاه تاریکی از حامد نیازی. بهترین و جامع ترین کتاب درباره همه چیز بهاییت.

    4-داستان سیستان(سفرنامه) از رضا امیرخانی

    5-بهترین رمان ایرانی که خواندم: " ارمیا "از رضا امیرخانی.

    6-همه کتابهای سید مرتضی آوینی مثل توسعه و مبانی تمدن غرب، آیینه جادو، حلزونهای خانه بدوش و غیره.

    7-حتما مقاله آخرین دوران رنج از کتاب "فردایی دیگر" از شهید آوینی را بخوانید، فکر می کنم در ایمان ما تاثیر دارد؛ درباره من که اینطور بود. این هم لینک این مقاله ات: http://www.aviny.com/article/aviny/Chapters/AkharinDoraneRanj.aspx

    8- رمان علمی تخیلی: میعاد با راما از آرتور سیی کلارک.البته برخی از انتشارات با عنوان ملاقات با راما منتشر کرده اند.

    9-شعر: گلها همه آفتابگردانند از قیصر امین پور. گلشن راز شیخ محمود شبستری.

    10-نجوم به زبان ساده از مایر دگانی.

    11-اسرارالآیات ملاصدرا.

    12-تاریخ تحقیقی اسلام از محمد هادی یوسفی غروی.

    پاسخ:
    از لطف شما خیلی خیلی ممنون
    ممنون از معرفی اینهمه کتاب خوب
    برای دیدن مقاله آخرین دوران رنج ( که تا جایی که به یاد دارم درباره نوشته ای از ارنست یونگر و با تحریر جلال آل احمد است) برای باز کردن سایت از فایر فاکس استفاده کنید. چون اکپلورر بنده که جواب نداد. فی امان الله

    سلام عزیز

    ممنون که اومدید و آدرستون رو بهم دادید. از خدمات بلاگ راضی هستید؟ شاید کوچ کنم اینجا.

    پاسخ:
    سلام....
    بله من راضی ام
    ممنون بابت این پست

    من الان حضور ذهن ندارم ولی تا یه حدی میتونم بنویسم.
    صحیفه سجادیه
    کتابهای امیرخانی (از به ) و سید مهدی شجاعی
     
    حبیبه جعفریان  سری نیمه پنهان و آسمان و... (خاطرات زندگی شهدا از زبان همسرانشون )

    رمان : اتاق - بادبادک باز - نور درخشان او ( در مورد زندگی دانیل استیل و پسرش که بیماری داشته ) - من او - ارمیا -
    شعر غزلیات سعدی و قیصر امین پور

    برای خاطر آیه ها - مریم روستا

    کاش می تونستم بنویسم کتابی که بر جانم نشسته قرآن هست ولی هنوز ...



    پاسخ:
    قران که کتاب خدا و قانون زندگی ماست...در اون که شکی نیست
    ما اومدیم سراغ معرفی دست نوشته های بشری
    ممنون عزیزم
    آره متوجه شدم که منظور کتاب های نوشته انسان هست
    ولی از این جمله ات خیلی خوشم اومد که نوشته بودی بر جان نشسته باشد و نه جهت معرفی بلکه جهت درددل! منظورم این بود که کاش بلد بودم طوری بخونم که بر جانم بشیند.
    پاسخ:
    مررسی
  • مریم دایی جان
  • سلام

    وای چه بد که من تا حالا اصلا اینجوری طبقه بندی شده ننشستم ببینم چی خوندم و چیو خیلی دوست داشتم!این مدلی ام که الان این کتاب هایی که توی کامنت ها بود رو می دیدم هی می گفتم آره!راست میگه!آره!آره!

    باید اساسی بشینم با دیدن کتابا یادم بیاد اولویت هاشون کدوم به کدوم بوده.خیلی کتابا روم اثر گذاشتن و از خیلی های دیگه لذت بردم. ولی آخرین کتابی که خوندم زخم داوود بود و ویرانم کرد!  تا حالا  هیچ رمانی( و قصه و زندگی نامه ای) به "شرافت" این رمان نخونده بودم. عا ا ا ا ا الی بود.
    سلام
    این اواخر کتاب اقلیم خاطرات خانم طباطبایی رو خوندم، خوب بود
    "دل سگ" هم کتاب خوبیه ، کوچک و خوش فهم
    مجموعه تجربه و هنر زندگی هم جالبه، توی کتابفروشی یه نگاهی بهش بکنین خوبه
    صد سال تنهایی با یه ترجمه خوب هم ارزش خواندن داره
    فعلا
    بازم میام مینویسم
    پاسخ:
    خیلی ممنون
    منتظرم
    سلام
    بهترین رمان زندگیم "من او"از رضاامیرخانی
    وکتابای اعتقادی هم:
    شکوه امرخدا از آقای پناهیان
    آشتی باخداازطریق آشتی باخود راستین از آقای اصغرطاهرزاده
    راستی افتخاربدین به وب منم سربزنین
    ــــــــ»»» باج گیری عاطفی 

    نویسنده:سوزان فورد  <------ حتما بخونید 



    ************سر بزن
    پاسخ:
    ممنون
    کتاب های نادر براهیمی
    سووشون سمین دانشور
    عقاید یک دلقک هانریش بل

    هفت اشتباهی که پدرو مادر در تربیت فرزند دارند

    کتاب های امیرخانی

    پاسخ:
    ممنونم
    نادر ابراهیمی بی نظیره
    من کتاب باران خلاف نیست کورش علیانی رو خیلی دوست دارم  که لحن ش مثل صحبتهای جناب دولابی هست .
    طوبی محبت 6 جلد جمع آوری شده از سخنان اسماعیل دولابی .
    نوشته های میکا والتاری رو دوست دارم  مثل رنج و سرمستی و مردی بالای صلیب
    کتابهای دیگه هم هست که دوستان معرفی کردن.
    پاسخ:
    ممنونم

    سلام آیدین جان

    خوبی ؟ بچه های گلت خوبن ؟

    می دونی خواستم در مورد کتابها بگم . هر دورانی شرایط و مقتضات خودش رو داره ... توی هر سن و سال ممکنه آدم از یه جور کتابهایی لذت ببره . من که از نوجوانی زیاد کتاب خوندم هر دوره ای شاید از یه کتابهایی لذت بردم . یه زمانی از پله پله تا ملاقات خدا از استاد زرین کوب بسیار لذت بردم . یه زمانی با کتابهای دکتر شریعتی مست می شدم . مثل هبوط در کویر ، حج ، و دو جلد گفتگوهای تنهایی .... یه زمانی کتابهای الکساندر دوما رو می خوندم . کتابهای رضا امیرخانی رو خوندم و از بعضیش لذت بردم . اون قدیما همه ی کتابهای جلال آل احمد و صادق هدایت رو هم خوندم . سو و شون و جزیره سرگردانی سیمین دانشور را هم وقتی داشتم دیپلم می گرفتم خوندم (: و این اواخر هم که خودت می دونی بیشتر ترجیح میدم کتابهای نویسنده های جدید رو بخونم . از کتابهای گلی ترقی هم خیلی لذت بردم . من بازم کتاب می خوام (:

    پاسخ:
    کاملا باهات موافقم
    ذایقه آدم تغییر میکنه تو‌کتاب خوندن
    کتابام رو بهت میگم و میارم برات
    نورا هم راه میره میگه دستبند صبا کو...همش دستشه
    راستی یادم رفت بگم یه دوره ای هم همه ی کتابهای اسماعیل فصیح رو هم خوندم و قلمش رو دوست داشتم . به خصوص اگه اشتباه نکنم یه کتابی داشت به اسم " جاوید " که من وقتی توی دبیرستان بودم خوندم و یادمه خیلی به دلم نشسته بود .
    پاسخ:
    منم ارز اسماعیل فصیح خوندم....
    ممنونم
  • مامان صالح
  • سلام آخرین کتابی که خوندم :من زنده ام بود .خیلی زیبا و جذاب بود طوریکه پا به پای نویسنده جلو میری .
    پاسخ:
    دوست دارم بخونمش...ممنون
    یه کتاب جدید خوندم به اسم بیشعوری نویسنده اش خاویر کرمنت هست که پیشنهاد می کنم بخونید 
    پاسخ:
    از پیشنهادتون متشکرم
     با سلام
    کتاب ادبی:کویر شریعتی  وپیامبر
    شازده کوچولو......
    آیین زندگی از دیل کارنگی. ..
    زندگی بدون حد و مرز از نیک وی اچیچ
    شبهای پیشاور (بحث اهل سنت و شیعه واقعا پیشنهاد میشه)
    لهوف
    میراث ربوده شده (ماجرای ربوده شدن حق حاکمیت مولا علی (ع)
    و کتاب شعر مهدی سهیلی
    فکر می کنم این ها بهترین هاش بوده .



    سلام دوستم

    خوبی؟ کتاب بیشعوری رو هم چند ماه پیش از کتابخونه گرفتم و یه نگاهی بهش انداختم ولی کامل نخوندمش ... موضوعش در کل جالب بود ولی حوصله ام نکشید همه اش رو بخونم .

    ایدین جون یه موقع قرار بذار دوباره همدیگه رو ببینیم و کتاب رد و بدل کنیم (:

    نورا و محمدحسین عزیز رو ببوس از طرف من .

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی