آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

دلم میخواهد هفت شهر عشق عطار را بگردم و
به گفته مولانا: آنچه یافت می نشود، آنم آرزوست
و اینجا را نقش میزنم برای فرزندانم
محمد حسین ۸۷/۱/۱۸
نورا ۹۱/۴/۱۴
علی ۹۵/۶/۲۹

بایگانی
آخرین مطالب

خوشبختی

يكشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۰، ۱۲:۱۲ ب.ظ

میخواهم کمی از خوشبختی هایم بنویسم

که البته جنس این خوشبختی ها کمی متفاوت است پس تو هم متفاوت بخوان:

من خوشبختم چون هر روز ساعت 6 از خواب بلند میشوم و طلوع آفتاب را هر صبح میبینم

من خوشبختم چون با تولد فرزندم شغل مورد علاقه ام را رها کردم و امروز تمام وقت در اختیار فرزندم هستم و امروز ازین انتخابم خوشحالم چرا که آرامش ناشی ازین امنیت در فرزندم را حتی دیگران هم حس میکنند

من خوشبختم چون وقتی بعد از هفته ها دوری و دلتنگی از مادرم او را میبینم حسی در دلم دارم که شاید اگر هر روز میدیدمش هیچگاه نداشتم

من خوشبختم چون هر روز یک چیز جدید می آموزم و یک چیز جدید هم به فرزندم یاد میدهم و این قراری ست که همیشه به آن پایبندم

من خوشبختم چون به غذایی هم که میخورم فکر میکنم سالهاست که تنها از روغن کنجد در پخت وپز استفاده میکنم و خوشحالم که هیچگاه برنج قد بلند هندی نمیخوریم وسالهاست که در غذای ما مرغ جایش را به بوقلمون داده و از گوشت گوساله در فریز خانه ما اثری نیست و 3 روز در هفته را چه نهار و چه شام میهمان سبزیجات هستیم بدون استفاده از هیچ نوع گوشت سفید یا قرمزی...

من خوشبختم چون به نوشیدنی ای که می نوشم فکر میکنم سالهاست که چای سیاه در خانه ما جایش را به چای سبز و قرمز و گل گاو زبان و چای به و چای به لیمو و به ویژه چای باد رنج بویه داده...وقتی میدانم که تنها چای مورد علاقه مولایم علی(ع) چای باد رنج بویه بوده هر روز آن را مینوشم و تاسف میخورم که امروزه در دنیا این چای را به نام چای فرانسه میشناسند چرا که بیشترین مصرف را در فرانسه دارد

من خوشبختم که ماست و پنیر روزانه ام را خودم درست میکنم آن هم با هر طعمی که دلم بخواهد و انواع و اقسام جوانه های رنگارنگ را خودم درست میکنم و سالاد هر روزم را با این جوانه ها همراه میکنم

من خوشبختم چون کیک و شیرینی تر خانه را هم خودم به عمل می آورم آنهم با شیره خرما و روغن کنجد... .

من خوشبختم چون هنگامی که مریض میشویم در همان ابتدای کار تلاش میکنیم که به کمک انواع گیاهان دارویی و خوردنیهای موثر خودمان را درمان میکنیم و جز در موارد بسیار ضروری سراغ داروهای شیمیایی نمیرویم

من تمام اینها را انجام میدهم چون میدانم که وظیفه دارم که از سلامت جسم و روح خودم و خانواده ام مراقبت کنم و انجام تمام این کارها نه تنها وقت اضافی از من نمیگیرد که نشاط زندگی را در من و همسر و فرزندم افزون تر کرده است

همان اول گفتم جنس این خوشبختی ها کمی متفاوت است...خوشبختی های معنوی و سه نفره مان هم با تمام پستی و بلندی هایش در همان فضای خانه مستتر است چرا که میدانم خداوند هم این نوع استتار را دوست دارد

شما هم خوشبخت باشید

 

 

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۰/۰۸/۰۸
  • ۸۲۹ نمایش

مادرانه

نظرات (۹)

سلام خوشحالم که خوشبختید
همیشه خوشبخت باشی عزیزم و همیشه مقسم شادی تو مثلث خونواده ات
  • جزیره علم
  • سلام. خوشم آمد. از اعتماد به نفست و از چشم پوشی از آنچه در دست مردم هست. آفرین. راستی نمی خواهی از مثلث خارج شوی و مربع درست کنی؟تا به حال جزیره علم رفته ای؟ پشیمان نمی شوی.
  • زیتون (روان شناسی ازدواج)
  • سلام بی نهایت تشکرازمحبتتون که تجربه هایتان را می نویسید کشورهای پیشرفته صنعتی علت رشدشون همین نوشتن تجربه هایشان است درودمی فرستم بر خانم مهندس عزیزمامان محمدابراهیم که این پست رامعرفی کردند
    سلامممنون از مطالب بسیار زیبا و دلنشینحرفی که از دل برخیزد لاجرم بر دل نشیندشاد و سلامت باشید تا همیشه و در کنار عزیزانتونمن هم از مامان محمد ابراهیم بخاطر معرفی پست زیبایتان تشکر میکنم
    سلام فروغ جان این مطلبت اونقدر برام جذاب بود که چندین بار خوندمش و به دوستان هم معرفی کردم تا از دست ندن. خیلی ازت متشکرم.
    سلام آیدین عزیزممنونم از اینکه آدرس این صفحه رو تو وبلاگ گذاشتی تا اینجا بیامبسی لذت بردم از این متن زیبا و محتویاتش. انشالله همیشه خوشبخت باشی.تجربیاتمون خیلی به هم نزدیکهمن هم بخاطر پسرم کار رو رها کردم. کار رسمی دولتی و حالا بعد از چهار سال هنوز هم هر روز خدا رو بخاطر اینکه قوت قلب و توانایی این تصمیم رو بهم داد شکر میکنم. در مورد اصلاح سبک زندگی هم واقعا این رو هدیه ای از جانب خدا میدونم که این رو به ما و خانواده مان هدیه داد. خدا رو بخاطر همه رحمت و محبتش شکرانشالله همیشه خوشبخت و سلامت و موفق باشی
    آخی چه پست خوب و قشنگ و سالم و تر و تمیزی بود چای به ..به رو خشک می کنی دم می کنی بانو؟؟؟یک کمی توضیخ در مورد نوشیدنی ها لطفا!
    چقدر سبک زندگیتون رو میپسندم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی