آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

دلم میخواهد هفت شهر عشق عطار را بگردم و
به گفته مولانا: آنچه یافت می نشود، آنم آرزوست
و اینجا را نقش میزنم برای فرزندانم
محمد حسین ۸۷/۱/۱۸
نورا ۹۱/۴/۱۴
علی ۹۵/۶/۲۹

بایگانی
آخرین مطالب

حجاب

شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۲، ۰۵:۴۵ ق.ظ

هر آدمی تو زندگی اش حق انتخاب داره

خوب منم خودم انتخابش کردم...حجابم رو میگم...خودم فکر کردم و انتخاب کردم

تو رعایتش هم سعی میکنم دقتهای لازم رو داشته باشم

اینکه مانتو ام پوشیده و بلند باشه، روسری گیره دارم  به بلندای کمر برسه...اینکه حتی یه تار مو هم دیده نشه...اینکه آرایشی روی صورتم نباشه...و من اینجور بودن رو دوست دارم چونکه خودم انتخابش کردم

اما به قول یکی از دوستهام که مشابه خودمه: ما رو نه این طرفی ها قبول دارن و نه اون طرفی ها

خیلی از دوستهای بی حجابم که من رو میبینن کلی گله و شکایت میکنن که چقدر سخت میگیری، مگه حجاب قراره چی باشه...بیین خیلی ازین چادریها از تو بیشتر آرایش میکنن و به خودشون میرسن

و خیلی از دوستان چادری معتقد، هم هراز گاهی یاد آور میشن که چادر همون حجاب قطعی هست که قران بهش اشاره داره و خلاصه یه جای کار من میلنگه

تو خیلی از روضه ها هم من بدون چادر هستم که از بدو ورودم میتونم نگاههای منتقدی رو که من رو تمام قد رصد میکنه رو تشخیص بدم

یادمه تو جشن پارسال مهد محدحسین مدیر محترمشون اومد یه آهنگ جفنگ گذاشت که بچه ها بریزن وسط و شادی کنن...خلاصه همه بچه ها هم اومدن وسط و ..پسر من هم کلا خوشحاله و با کوچکترین ضرب و آهنگی حرکات موزون انجام میده و جالب اینجاست که بین این همه مامان  با پوشش های متفاوت که بچه هاشون وسط بودن خانم مدیر صاف اومد سراغ من که خانم پاشو بیا محمد حسین رو ببین  نه به خودت و نه به پسرت!!!

اینها نمونه ای از تناقضات من بود...برای منی که دوست دارم اگه قطب شمال هم میرم همین شکلی برم

خود من همیشه کیفیت پوشش برام مهم بوده اما در مورد چادر هم , حجابی که از دیدگاه من, مراعات کننده واقعی اون نه به جهت حجابی که تو خانواده اش بوده و نه به خاطر جایگاهی که داره بلکه فقط و فقط به خاطر عقیده به حجاب چادر, داره اون رو رعایت میکنه تو جامعه امروز ما، مثل یه جهادگر با ارزشه....

 اماجامعه امروز ما جامعه عجیبی شده که حجاب یه جاهایی توش بازیچه شده مثل چادری هایی که حتی به حجاب هم معتقد نیستن اما به صلاحشونه که چادر بزارن و همین گروه از خانمها هستن که ارزش حجاب مخصوصا حجاب چادر رو تو جامعه ما به شدت پایین آوردن که البته مقصر اصلی به نظر من تفکری بوده که باعث شده این صلاح دید شکل بگیره

اما فارغ از تمام اینها حجاب یک ارزش الهیه که تا وقتی خودت انتخابش نکرده باشی نمیتونی لذت داشتنش رو هم بچشی....

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۹/۲۳
  • ۳۴۳ نمایش

حرف دل

حکایت زندگی

نظرات (۹)

من هم چندین بار پیش آمد حجابم را و پوششم را عوض کردم ... ولی آخرش چیزی که باهاش راحت تر بودم و دوسش داشتم چادرم بود. تاسف باید خورد برای اونهایی که ارزش دیگران را و شخصیتشون رو تو ظاهر نتیجه میگیرند! دوستان بی حجاب و بدحجابی داشتم که بسیاااار از رفتار و کردارشون راضیتر بودم تا برخی دوستان چادری و باحجاب .
سلام من واقعا شما رو تحسین می کنم به خاطر اعتقاد داشتن و پایبند بودنتون به حجاب. منم مثله شما حجابم رو خودم انتخاب کردم برای همینم حجابمو دوست دارم. البته اون موقع شناختم از حجاب به قدر حالام نبود ولی از همون بچگی حجاب رو رعایت می کردم و وقتی ده ساله شدم چادر و با عشق و علاقه سرم کردم. منم مثله شما ناراحت میشم وقتی میبینم بعضی خانم ها با اینکه که چادر سر می کنند اما حجاب رو رعایت نمی کنند اونوقت تو دلم میگم کاش چادر رو سرشون نمی کردند البته دلیلش اینه که هنوز شناخت درباره ی حجاب پیدا نکردند. من مطمئنم اگر کسی بخواد به این شناخت برسه خدا کمکش می کنه. به نظر من شما و همه خانم های محجبه در یک گروه قرار دارید. خودتون رو جدا احساس نکنید. من وقتی تو مترو یه دختر محجبه ی مانتویی می بینم تو دلم کلی تحسینش می کنم. برای شما آرزوی سعادتمندی و عاقبت بخیری دارم. در پناه حق
پاسخ:
ممنونم...با آرزوی آرزوی سعادتمندی و عاقبت بخیری متقابل
سلام عزیزم صمیمی ترین دوست دنیای واقعی من حجابش مثل شماست همیشه حس میکنم اخلاقتون هم خیلی شبیهه. من چادری هستم اما برعکس مامان محمدین معتقدم با مانتو هم میشه حجاب کامل از دید شرعی داشت. البته در این که چادر با رعایت همه ی جوانبش حجاب برتره شکی ندارم اما حد شرعی حجاب مشخصه و با یک مانتو پوشیده و روسری بلند هم میشه حجاب کامل داشت
و اما حجاب اون خانوم های چادری با آرایش غلیظ و ... رو وقتی میبینم حس خیلی بدی بهم دست میده
  • ما( من و گاهی بابا )
  • حالا ینی ما رو داری میزنی؟؟ اتفاقا بنده بسیار بسیار به حجاب شما احترام میذارم واصن شما رو با این حجاب کاملت دوس دارم. نکن این کارا رو با ما
    مهم اینه که خدا قبولمون داشته باشه بقیه رو بی خیال
  • آخرین حضور
  • سلاملذت بردم از این مطلبتون بانومنم از حجاب برخی چادری ها بدم میاد چون مقام چادر رو زیر سوال میبرن و از برخی مکان های دولتی و خصوصی که زنان باید به اجبار چادر سرشون کنن و حتی ارباب رجوع های زن هم باید با چادر قرضی وارد اون مکان بشن من رو متاثر و متاسف میکنه ...اینجوری خیلی حرمت چادر رو میشکنند ... :(
    پاسخ:
    بله...خیلی
    سلام جانا سخن از زبان ما میگویی من چادری ام و خانومهای محجبه چه چادری و چه غیر چادری رو تحسین میکنم. از چادریهایی که حرمت چادر رو میشکنند اساسی گله دارم ... خیلی وقتا مردم فکر کرده اند که من تو یه اداره دولتی یا حوزه کار میکنم که اینجوری در جامعه ظاهر میشم. چند باری هم توی مصاحبه های مختلف بخاطر حجابم رد شدم! ولی چون خدا مالک حقیقی هست، خودش هوای ما رو داره...
    پاسخ:
    مگه میشه که  هوامون رو نداشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    سلامچقدر از این لحاظ هم مثل همیم ! منم مانتویی با حجاب هستم . یعنی مانتو می پوشم و با مقنعه یا روسری و گیره می زنم و اینا که موهام پیدا نباشه . آرایش هم یا اصلا ندارم یا ملایم ... و راست میگی که ماها که این حد وسط هستیم بعضی جاها بهمون با یه دید دیگه نگاه می کنند . ولی مهم نیست . مهم اینه که ما خودمون می دونیم داریم چیکار می کنیم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی