آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

دلم میخواهد هفت شهر عشق عطار را بگردم و
به گفته مولانا: آنچه یافت می نشود، آنم آرزوست
و اینجا را نقش میزنم برای فرزندانم
محمد حسین ۸۷/۱/۱۸
نورا ۹۱/۴/۱۴
علی ۹۵/۶/۲۹

بایگانی
آخرین مطالب

مولانا

چهارشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۳، ۰۹:۰۷ ق.ظ

دیروز هشتم مهر بود و روز مولانا. قرن ها از پی قرن گذشته است و او هنوز در پی انسان می گردد.

دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر
کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست
گفتند:" یافت می نشود جسته ایم ما"
گفت :" آنکه یافت می نشود آنم آرزوست"

این گشتن ها و این جستن ها و این نیافتن ها بر ما مبارک 
اگر که انسان مان آرزوست...

پ.ن:

گفتم ای عشق من از چیزِ دگر می ترسم
گفت آن چیز دگر نیست دگر هیچ مگو ..

مولانا

...
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۷/۰۹
  • ۵۶۱ نمایش

نظرات (۳)

  • ساز زندگی من
  • دختر من عاشق این آهنگ عصاره که از مولانا می خونی.دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر....

    و الان تو این دوره واقعا واقعا انسان دیدن نایاب شده

  • مامان ملیکا
  • گشاده دست باش ،جاری باش ،کمک کن (مثل رود)

    باشفقت و مهربان باش (مثل خورشید)

     اگرکسی اشتباه کردآن رابه پوشان (مثل شب)

    وقتی عصبانی شدی خاموش باش (مثل مرگ)

    متواضع باش و کبر نداشته باش (مثل خاک)

    بخشش و عفو داشته باش (مثل دریا )

    اگرمی خواهی دیگران خوب باشند خودت خوب باش (مثل آینه ) مولانا

     

    ای عشق همه بهانه از توست....
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی