آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

دلم میخواهد هفت شهر عشق عطار را بگردم و
به گفته مولانا: آنچه یافت می نشود، آنم آرزوست
و اینجا را نقش میزنم برای فرزندانم
محمد حسین ۸۷/۱/۱۸
نورا ۹۱/۴/۱۴
علی ۹۵/۶/۲۹

بایگانی
آخرین مطالب

کاراته

يكشنبه, ۷ دی ۱۳۹۳، ۰۲:۲۹ ب.ظ

هیچ وقت از ورزش کاراته خوشم نمی آمد.

اینکه صداهای عجیب و غریب از خودت در بیاوری و به دیگران حمله ور شوی، تصوری بود که من ازین ورزش داشتم.

و حالا محمد حسین، کاراته کار کوچکِ من است.

همین دو هفته پیش هم کمر بند زردش را گرفت و اندازه یک دنیا خوشحال شد.

بر خلاف تصورم، کاراته خیلی هم قانونمند است.

مراتب استادی و شاگردی خیلی خوب در آن رعایت می شود و اگر شاگردی جانشین استاد شود حتی اگر سن و یا کمربندش کم تر از بقیه باشد همه موظفند که فرمانهای ورزشی او را اجرا کنند.

ضمن احترام ویژه ای که بچه ها برای مربی شان قائل هستند، خود شاگردان هم در طول کلاس، پس از پایان هر کات، به یکدیگر احترام میگذارند.

محمدحسین هم از وقتی که به کلاس کاراته رفته منظم تر و قانون پذیر تر شده است.

امتحان رسیدن به کمربند زرد، اجرای کاتی به اسم هیان شودان بود.

آنقدر برای رسیدن به این کمر بند مشتاق بود که دو تایی رفتیم و فیلم اجرای این کات را دانلود کردیم.

دو روز تمام تمرین کرد و از پس امتحان هم به خوبی برآمد.

وقتی مربی اش میخواست کمربندش راعوض کند، برایش کلی دعاهای قشنگ کرد و همه برایش کف زدند... .

من هم کف زدم...کف زدم به خاطر روزهایی که می آیند و می روند 

روزهای شاد و غمگین، روزهای خوش و ناخوش، روزهای...

روزهاییکه هیچگاه تصور چگونه بودنشان را هم نمیکردم... .


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۱۰/۰۷
  • ۳۴۰ نمایش

نظرات (۶)

چه قدر جالب. ما چه تصوراتی داریم و بچه ها چی می شن. 
از الان باید آماده بشیم برای روزهایی که بزرگتر می شن و ممکنه تصمیمات بزرگتری بگیرن که ما در ابتدا با ظاهرش مخالفیم. ولی بعد به این نتیجه می رسیم که اون قدرها هم بد نبوده!

پاسخ:
دقیقا...

سلام

ماشالله به این گل پسر دوست داشتنی

اتفاقا من برعکس ورزشهای رزمی رو خیلی دوست دارم. هم به این دلایلی که شما گفتید هم به این دلیل که یک قدرت بدنی همراه با تمرکز به آدم میده و چقدر خوبه که بچه ها از همون کوچیکی این رو در خودشون تقویت کنند. رزمی کارها معمولا علاوه بر جسم ذهنهای منظم و قدرتمندی هم دارند.

خودم هیچوقت نتونستم سراغش برم. اما دوست دارم اگه ریحانه خودش مایل بود کونگ فو کار کنه که از کاراته نرمتر و لطیفتره و انگار بیشتر روی قوای ذهنی متمرکزه.

پاسخ:
بله خیلی عالیه مخصوصا برای دخترها

فدای این کاراته کار کوچک برم

ای جان
موفق یاشی
  • وحیده مامان پارسا
  • چه خوب..تبریک میگم..پارسا هم دوست داره ورزش رزمی بره.ولی میدونم تو تصوراتش حرکاتی هست که تو فیلم ها میبینه..شما امیرحسین رو کجا میبرید کلاس؟
    به به ! مبارک باشه ... پسر من تکواندو میره ، اون هفته کمربندش آبی شد ... پسر منم خیلی خوشحال میشه وقتی کمربندش تغییر می کنه ... سفید ، زرد ، سبز و حالا آبی ...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی