آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

دلم میخواهد هفت شهر عشق عطار را بگردم و
به گفته مولانا: آنچه یافت می نشود، آنم آرزوست
و اینجا را نقش میزنم برای فرزندانم
محمد حسین ۸۷/۱/۱۸
نورا ۹۱/۴/۱۴
علی ۹۵/۶/۲۹

بایگانی
آخرین مطالب

میلاد

چهارشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۳، ۰۳:۳۵ ب.ظ

ربیع را خیلی دوستم دارم ، از اسمش هم پیداست، عطر بهار حقیقی را دارد.

روزهای تولد را هم خیلی دوست دارم.

حالا روزی بیاید که تولد پیامبر هم باشد

از معدود روزهاییکه در سرتاسر این کره خاکی خیلی ها آنرا جشن میگیرند وبه وجود پیامبرشان افتخار می کنند.

نیت کرده ایم که برای تولد تمامی امامان، یک جشن کوچک در خانه مان داشته باشیم.

از امام عصر شروع شد و بعد هم امام عسکری و حالا هم پیامبر و امام صادق، که میشود نور روی نور... .

یک هفته ای هست که به دنبال کارهایش هستیم.

از خواندن کتاب و گرد آوری مطالب گرفته تا انتخاب سخنران و وسایل پذیرایی و.... .

کتاب همنام گلهای بهاری (نگاهی نو به زندگی پیامبر) را باز کردم و قسمتهایی از آنرا انتخاب کردم و تایپ کردم و پرینت گرفتم و قرار است که به میمهانان عزیزمان که اعضای فامیل هستند هدیه بدهیم تا به خواندن آن مشتاق شوند و خود کتاب را تهیه کنند.

دیروز هم با حسین جان رفتیم و مقداری نقل و نبات و نخودچی  و بادکنکهای رنگارنگ خریدیم که امروز با نورا جان آنها را بسته بندی کردیم و داخل هر بسته هم یک حدیث از امام صادق  گذاشتیم.

حدیث ها را که میخواندم به حدیثی از امام صادق رسیدم که فرموده اند برای اینکه با دشمنان اعتقادی و شک و شبهه ها مقابله کنید به نوجوانانتان احادیث ما را بیاموزید... .

و حالا کتاب ۱۸۰۰ حدیث راهگشا را  روی طاقچه، کنار قرآن، گذاشته ام که فراموشش نکنم.

دنبال چند تا مداحی خوب  هم هستم، مداحی های خودمان را خیلی دوست ندارم مخصوصا آن نوعش را که وقتی حسین و نورا گوش می دهند سینه میزنند و برایشان با روضه فرقی نمیکند.

حامد زمانی یک آهنگ زیبا برای تولد پیامبر خوانده که انصافا هم قشنگ است یک مداحی زیبا هم از نزار قطری پیدا کردم که انشالا فردا دسته بندی شان می کنم.

دلم میخواهد این روزهای تولد کش دار و بلند شود و اصلا قسمتی از  ایام بزرگداشت امامان بیایند روی تولدهایشان و نه فقط شهادتهایشان.... .

مثلا همانطور که یک ماه محرم را در مساجد و خانه ها نذر دادیم و سینه زدیم، یک ماه شعبان را هم که ماهی پر تولد است را در مساجد و خانه هایمان ولیمه بدهیم وجشن بگیریم و به یگدیگر گل و حدیث های زیبا وکاربردی هدیه دهیم.

این جوری نشاط جامعه مذهبی هم بالاتر میرود و دیگر متهم نمیشویم که مذهبمان، مذهب حزن است.

و کاش روزی بیاید که آمدن آخرین بهار حقیقی را با چشمهایمان ببینیم  و باور کنیم،

همان بهاری که می آید و هر روزمان عطر جشن و نوروز میگیرد ... .

عیدتان مبارک.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۱۰/۱۷
  • ۶۱۶ نمایش

حرف دل

کتاب های خواندنی

نظرات (۹)

خیلی فکر خوبیه 
خدا اجرتون بده.

بازم سلام

عیدتون مبارک ... خیلی کار خوبی می کنید که جشن راه می اندازید ... ایشالله همیشه شاد و سلامت باشید .

  • مریم دایی جان!
  • سلام
    به به
    به به
    به به
    به به
    خییییلییییی خوبه
    خدا قوت
    سلام...عیدتون مبارک..کارتون خیلی خوبه..کاش همه یاد میگرفتند که دین ما همش عزا نیست و شادی هم داره..کاش به تولد ها هم بیشتر بها بدن..
    چه فکر خوبی  از بعدش هم بیا و بنویس.
    چه خوبه که بچه ها تو همچین محیطی بزرگ بشن و همکاری داشته باشن.مستدام باشه به امید خدا.
    روز میلاد پیامبر خوبیها برام پر از خاطره ست روزی که من بله رو گفتم :-)
  • ساز زندگی من
  • الهم صل علی محمد و آل محمد

    سلام عزیزم.عید شما هم مبارک

    چقدر خوب عمل می کنی.آفرین.هزار ماشالله .مطمئنا این کار شما سرلوحه بچه ها هم میشه

    سلام. چند ماهی است که وبلاگتان را دنبال می کنم. خیلی خوب و جالب است. ماشاالله بسیار پرکار هستید. چه کار جالبی که برای تولد پیامبر (رحمه للعالمین) و ائمه گرامی جشن می گیرید. عالی است. راستی من هم مهندسی شیمی خونده ام.
    پاسخ:
    سلام ممنون
    موفق باشی هم رشته ای
    چه خوب چه ابتکار جالبی. بچه ها خیلی چیزی یاد میگیرن تو اینجور برنامه ها
    عالی
    بسیار عالی
    خدا قبول کند 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی