آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

دلم میخواهد هفت شهر عشق عطار را بگردم و
به گفته مولانا: آنچه یافت می نشود، آنم آرزوست
و اینجا را نقش میزنم برای فرزندانم
محمد حسین ۸۷/۱/۱۸
نورا ۹۱/۴/۱۴
علی ۹۵/۶/۲۹

بایگانی
آخرین مطالب

ماه

جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۰۹ ق.ظ

 این ماه را خیلی دوست دارم

و حس میکنم که تمامی دوست داشتنم ازین ماه را سعدی درین بیت آورده است:

اندرون از طعام خالی دار              تا درو نور معرفت بینی

نوری که قرار است به قول عرفان نظر آهاری سیرمان کند.

و سحرهای این ماه، بی نظیرند، نزدیک ایوان خانه، سفره سحرت را پهن کنی و دعای سحر را زمزمه کنی و نسیم خنک بامدادی هم بر جان خسته ات بوزد.

سحرگاهان، هر از گاهی، میروم داخل ایوان و دور و برم را نگاه میکنم...

تمام خانه ها و ساختمانها را.

کوچکترین کورسویی که از خانه ای میبینم خدا را شکر میکنم و از خدا روزی را طلب میکنم که سحر های رمضانش، تمام خانه های شهر چراغان باشد و آسمان پر از شود از زمزمه دعا و مناجات.

حیف است که سحرهای ماه رمضان را حتی اگر قادر بر روزه گرفتن نیستیم، در خواب ببینیم.


پ.ن: در کنار این حدیث میتوان زندگی کرد و جان داد:

مردم به جهت کارهای نیک خود بیشتر زندگی می کنند تا عمرهای خویش و به واسطه گناهانشان بیشتر می میرند تا به مرگ های مقررشان.

امام صادق(ع)

و من حس میکنم این همان حکایت دلهای مرده ایست که هنوز، نفس می کشند.

و یک نکته: 

شرم میکنم با ترازوی کودک گرسنه کنار خیابان، سیری ام را  وزن کنم!

 ای کاش درین یک ماه خودمان را موظف می کردیم که از اذان صبح تا غروب آفتاب فقرا را سیر کنیم نه این که گرسنگی و تشنگی کشیده تا فقط رنج آن ها را درک نماییم!



  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۳/۲۹
  • ۹۰۹ نمایش

حرف دل

نظرات (۱۰)

سلام
حدیث قابل تاملی است.
دلهای مرده به واسطه گناه، 
دلهای زنده به واسطه نیکی
چقدر دوست دارم یه نفر برام شرح کند این حدیث را
  • مامان محمدین
  • انشاالله که خدا از همه قبول کنه. و اونهائی هم که عذر دارن عذرشون برطرف بشه بتونن روزه بگیرن.

    اگرم عذر ندارن که انشاالله هدایت بشن.

    حدیثش عالی بود.


    پاسخ:
    به نظرم سحرهای ماه رمضان رو بهره بردن خیلی به عذر داشتن مربوط نمیشه خیلی ها رو میشناسم که با وجود عدم توانایی بر روزه، سحر های این ماه رو از دست نمیدن...
    آمین

    سلام

    همه ی وجودت پر از نور معرفت ....

    برای همه دعا کن ... برای من هم ...

    قبول باشه نماز و روزه هات (:

    پاسخ:
    ممنون منیر جان
    محتاجیم بدعا
  • الناز(نامی)
  • سلام سلام صد تا سلام

    نماز و روزه شما قبول

    مادر خانوم سحر و افطار یادتون نره برام دعا کنید. خیلی داغونم این روزا.

    دو خط آخر ، رو دوست می دارم.کاش همین کار رو کنیم. خیلی پیشنهاد خوبی بود.

    پاسخ:
    خیلی دلم برای نوشته هات تنگ شده....
    همیشه به یادتم و مثل خودت منتظر خبرهای خوب
    محتاجیم بدعا
    سلام مامان نورا. التماس دعا در این ماه عزیز
    پاسخ:
    سلام سوری جان
    محتاج دعای خیر
    منم سحرها رو دوست دارم.
    سکوت اون بیرون و صدای شب و صدای دعای سحر !
    اما خب گاهی از دست میدم .
    حیف شد
    سلام سلام
    ماه رمضان و دعاهایش. به‌به
    ...
    اللهم غیر سوء حالنا بحسن حالک
    ^_^
    ...
    "ای کاش درین یک ماه خودمان را موظف می کردیم که از اذان صبح تا غروب آفتاب فقرا را سیر کنیم نه این که گرسنگی و تشنگی کشیده تا فقط رنج آن ها را درک نماییم!"
    من الله توفیق
  • سیده ای که شفا گرفت
  • وقتی نفحات صبحگتهی جانتان را نصفا کرد ما را هم یاد کنید
    این باد خیلی گره گشاست بانو


    دعای زیبایی بود
    منم خیلی به ساختمان ها و کورسو ها که خیلی کمند اینجا نگاه می کنم


    التماس دعا
    انچه از دل براید لاجرم بر دل نشیند.....
    خیلی وقته دیگه ایوان نداریم سفره سحر بندازیم و کامل شون ماه رو نگاه کنیم بجاش یک تراس کوچیک داریم که گنجایش یک نفر رو هم نداره
    پاسخ:
    ما هم تراس کوچک داریم اما بهش میگیم ایوان
    منم خیلی این ماه دوست دارم و قبلش خونه تکونی می کنم تا به دل تکونی برسم.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی