آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

دلم میخواهد هفت شهر عشق عطار را بگردم و
به گفته مولانا: آنچه یافت می نشود، آنم آرزوست
و اینجا را نقش میزنم برای فرزندانم
محمد حسین ۸۷/۱/۱۸
نورا ۹۱/۴/۱۴
علی ۹۵/۶/۲۹

بایگانی
آخرین مطالب

فصل کتاب

پنجشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۴۲ ب.ظ

پاییز فصل انار و کتاب و عاشقی است... .

کتاب زیاد میخوانم اما دوست دارم در اینجا فقط از کتابهایی بنویسم که به عمق دلم نشسته است.

کتابی خواندم بنام «عطر  سنبل، عطر کاج» از فیروزه جزایری دوما که از کودکی به امریکا مهاجرت کرده و حالا ادغام لایه های فرهنگ ایرانی و امریکایی  را با چاشنی کمی طنازی، نشانمان میدهد.

او دراین کتاب از زندگی ایرانی می‌گوید، از تقابل فرهنگ ایرانی و غربی، از تفاوت بوی خوش سنبل  سفرهٔ هفت سین و عطر کاج کریسمس، از سنتهای ایرانی و اصالت‌هایش و تفاوت آن با زندگی مدرن آمریکایی با تمام امکاناتش و تمام  این تفاوت‌ها را با سادگی هر چه تمام‌تر همراه با چاشنی طنز به گونه‌ای بیان می‌کند که به کسی بر نمی‌خورد.

کتاب خندیدن بدون لهجه ، هم، کتاب دیگرش بود که به نظرم خیلی تفاوتی با کتاب اولش نداشت.

زخم داوود را هم خواندم.

زخم داوود و یا نام دیگرش، سحرگاهان درجنین.

فوق العاده و بی نظیر... .

هم نوشته و هم ترجمه.

در خیلی از سطرهای کتاب، نفسم بند آمد، بغض کردم و به گریه نشستم.

این که حکایت فلسطین را نه زبان اخبار و شعار و... که از زبان یک فلسطینی بشنوی چیز دیگری است.

سوزان ابوالهوا درین کتاب غوغا کرده است، غوغایی که میگوید فلسطین با تمام دردها و رنجهایش، هنوز هم با عشق نفس میکشد.

این کتاب به ۲۶ زبان ترجمه شده و در کشور فرانسه، پرفروش ترین کتاب سال شد.

از مریم عزیزم بابت معرفی این کتاب سپاسگزارم... .


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۷/۰۹
  • ۶۲۲ نمایش

کتاب های خواندنی

نظرات (۶)

ممنون بابت معرفی کتاب و توصیف خیلی خوب کتاب. هر وقت تونستید کتاب معرفی کنید.
سلام دوستم
چه تعبیر قشنگی ... فصل انار و کتاب و عاشقی ... آفرین به تو که اینقدر خوب کتاب می خونی و کتابهای خوب معرفی می کنی ... باید هر باری این کتاب خوبها را برای منم بیاری (:
  • مریم دایی جان
  • مریم یعنی من؟! خواهش می شود!
    من الان فک کنم سه چهار ماه هست خوندمش ولی هنوزم حس می کنم همین دیروز خوندم! تو این همه کتابی که تا حالا خوندم با اختلاف خیلی زیادی اوله و اصلا منو عاشق فلسطین کرده!
    دیدی اصلا حس مشترک ایجاد می کنه!دقیقا منم باهاش مردم و زنده شدم.تو اینستا نوشته بودم. بعدا دیدم خیلیای دیگه م همین حس رو داشتن که یه جاهایی با تک تک آدمها مردن و زنده شدن!
     
    ***نمی دونم چرا با کلی تعریف که همیشه از عطر سنبل،عطر کاج شنیده بودم وقتی خوندمش خیلی بهم نچسبید. انقد ازش خونده بودم  که در حین خوندن کتاب هی منتظر یه چیزای خیلی بهتری بودم انگار!!!!
    پاسخ:
    بلللللله
    واقعا فوق العاده بود این کتاب
    فکر میکنم کتاب عطر سنبل رو باید از دید فان و سرگرمی خوند....من خوشم اومد اما کتاب دومش خورد تو ذوقم....حس کردم برای چی یه کتاب کپی کتاب اولش نوشته!!!!!
  • قاصدک بارون
  • معرفی کتاب از آن زکات علم هاست که می ماند. اجر دارد اگر کتابش به درد دین و دنیای آدم بخورد. ممنون
  • الهام(مامان هلسا)
  • سلام عزیز دلم ببخش که نتونستم جواب اس ام استون رو بدم.ما خوبیم شکر خدا.وبلاگم رو تو اون هفته یه بار اتفاقی چک کردم دیدم بلاگفا برگردونده.البته تا سال 92 فقط هست.شاید همونجا ادامه دادم.خوشحال شدم از دیدم مسیجت.نورا جونم رو ببوس.محمد حسین و آقا رو هم سلام برسون
    وای فروغ جون من عاشق این سه تا کتابم.مرسی که به منم دادید کتابها را بخونم.خصوصا با خوندن کتابای فیروزه جزایری دوما تصمیم گرفتم خودمم خاطرات خنده دارمو بنویسم.کم هم نیستن.هههه.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی