آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

روزی ظهور میکنی و می رسد بهار

آوای فاخته

دلم میخواهد هفت شهر عشق عطار را بگردم و
به گفته مولانا: آنچه یافت می نشود، آنم آرزوست
و اینجا را نقش میزنم برای فرزندانم
محمد حسین ۸۷/۱/۱۸
نورا ۹۱/۴/۱۴
علی ۹۵/۶/۲۹

بایگانی
آخرین مطالب

مهر مهربانتر

شنبه, ۳ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۲۴ ق.ظ
نسخه پیچیدن برای زندگی آدمها، گاهی اشتباه است.
یعنی از یک جایی به بعد خود آدمها اجازه این نسخه پیچی را نمیدهند.
یکی از نمونه های آن همین مقوله فرزند آوری است.
و بنظرم آنقدر این مقوله مهم است که یک زوج در مقابل هر تصمیمی که میگیرند باید کاملا متعهد باشند.
خیلی ها به سبب کامل نبودن شرایط مادی زیر بار آن نمی روند که بنظرم اگر فقط مشکل همین است یک جاهایی قدرت و توکل بر خداوند را نادیده گرفته اند و خیلی ها هم به سبب شرایط اجتماعی،اشتغال و شرایط روحی و... که بنظرم مقوله مهمتری است دچار تردید هستند که باید این تردید کاملا حل شود چون تربیت صحیح بچه منوط به جور بودن همین شرایط است.
در مورد تعداد بچه ها هم همین امر صادق است اما یک جاهایی تفاوتها را خوب حس میکنی،آنجایی که میبینی یک زوج با امکانات مادی کاملا معمولی چندین بچه دارند که یکی از یکی فرزانه تر و مودبتر ...آنقدر که دلت میخواهی زندگی شان را رصد کنی و رمز این همه توانایی و موفقیت را دریابی و بعضی ها هم با وجود یکی، دو فرزند در امر تربیت همانها هم وامانده اند.
تربیت با عشق و آگاهی، تربیت با مال حلال و توکل بر خدا ،قطعا درختی را بار میدهد که ثمره آن هم دلنشین است. 
ما نه از جمله آن خانواده های کامل و پرفکتیم که بشویم مایه حسرت و الگوی عده ای و نه آرزو میکنیم جزو آنهایی باشیم که در جا زده اند.
ما فقط خیلی بچه ها را دوست داریم و یک علت آنهم خود من و تک فرزندی ام بوده که همیشه آرزوی خواهر و برادرهای خوب را داشته ام... .
القصه...همه جوجه هایشان را آخر پاییز می شمارند اما ما جوجه هایمان را آخر تابستان شمردیم...سه تا.
علی نازنین ما شب عید غدیر بدنیا آمد.
حسین و نورا غرق شادی شدند و من حس کردم که چقدر علی باید خوشبخت باشد که وقتیکه چشمهایش را باز میکند دنیایی را تجربه میکند که در آن یک خواهر و برادر مهربان دارد.
صبح اولین روز مهر رسید و محمد حسین رفت کلاس سوم و نورا هم رفت به مهد کودک.
و حالا من مانده ام و فرشته نازنینی که بوی خدا میدهد.
خدایا به عدد آفریده هایت از تو سپاسگزارم.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۷/۰۳
  • ۷۹۶ نمایش

علی

نظرات (۱۴)

  • مامان صالح
  • سلام دوست عزیزم .چه خبرای خوبی نوشتی .تبریک و شاد باش هم برای عید غدیر و هم برای قدم نورسیده علی جان.پس برای همین این قدر کم پیدا بودید. دلمون گرفته بود .

    سلام دوست خوبم

    تبریک میگم بهتون هم این اعیاد رو و هم قدم نورسیده که انشاالله قدمش براتون پر از خیر و برکت باشه

    من نمیدونستم توراهی دارین واقعا ذوقزده شدم بازم تبریک

    سلام
    قدمش خیلیییی مبارک باشه.شور وشادی همه ی وجودمو گرفت. خیلی خیلی شیرینه..
    سلام
    خیلی خیلی تبریک میگم. خیلی خوشحال شدم. ان شاءالله به سلامتی و مبارکی
    واقعا چه فرشته خوشبختی وارد خونه تون شده. یه خواهر و برادر مهربون و مادر و پدر آگاه و فهمیده و متدین
    چقدر زیباست مادرشدن و مادرشدن و مادرشدن...گوارای وجودتان و کاش این طعم ناب زیر زبان همه زنان سرزمینم بنشیند
  • مریم دایی جان
  • واقعا بچه هایی که وقتی چشم باز می کنند خواهر و برادر دارند خیلی خوش بختند!
    بازم مبارک باشه ورود علی جان
    سلام.
    من خواننده خاموش اینجا و اینستاتون هستم.
    قدم گل پسرتون مبارک.
    خیلی سورپرایز خوشحال کننده ای بود.
    ان شالله فرزندانتون زیر سایه شما و پدرشون نامدار بشن.

    سلام
    تبریک صمیمانه مرا بپذیرید
    چقدر عالی
    قدمش مبارک باشه
    چه جالب که اصلا صداش رو در نیاوردید
    چه روز خوبی به دنیا اومده
    ایشالا زیر سایه ی امیرالمومنین باشه
    بازهم تبریک میگم و عاشق این عکسم. هی نگاه می کنم و ذوق میکنم.


  • سیده ای که شفا گرفت
  • عزیزم پس شما هم تو راهی داشتید

    قدمش پر از خیر و برکت
    فکرکنم شما هم مثل من بیشتر از قبل قدر این لحظات بودن با این فرشته رو بدونید

    مبارکتون باشه

    راستی اکانت اینستاگرامتون رو می تونم داشته باشم؟
    قدم نورسیده مبارک
    سلام
    خیلی مبارک باشه 
    انشاءالله خداوند نگهدارش باشه و عاقبت بخیر بشه
  • نرجس خانوم
  • سلام و عرض ادب
    نمی دونم از اسمم منو یادتون میاد یا نه
    بعد از مدتهاااااااا اومدم وبلاگ گردی و دو خبر فوق العاده خوب حالم رو خیییییلی خوب کرد
    یکی ازدواج یکی از دوستان وبلاگیم و یکی هم تولد علی آقای شما
    ان شالله قدمش براتون پر از خیر و برکت باشه و زیر سایه امیرالمومنین عاقبت به خیر بشه
    سلام آیدین جان
    واقعا سورپرایز شدم !!!! مبارک باشه ... ای جانم به این علی آقای قشنگ ... قدمش مبارک ... خدا حفظ کنه این سه خواهر برادر قشنگ رو ... حتما باید یه روز بیام بهت سر بزنم ! دوست بی معرفتی شدم که چند وقت بوده ازت بی خبر بودم ... وای چقدر ذوق کردم ! نمی دونم چی بگم کلا ! باید بیام ببینمت ...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی